Regulamin
Rady Rodziców Publicznego Przedszkola nr 8 ‘PLASTUŚ”
w Garwolinie
przyjęty na posiedzeniu Prezydium
Rady Rodziców w dniu 24 września 2019 roku
Na podstawie art. 83 .art.84.Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 Prawo Oświatowe /Dz. U z 2017 poz. 59 i 949
I. Nazwa reprezentacji rodziców
Reprezentacja rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola przyjmuje nazwę- Rady Rodziców Publicznego Przedszkola nr 8 ‘Plastuś’ w Garwolinie .
II. Cele i zadania Rady Rodziców
- Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności przedszkola.
- Zadaniem Rady Rodziców jest w szczególności:
- organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagana i realizacji celów oraz zadań statutowych przedszkola,
- gromadzenie funduszy niezbędnych do wspierania działalności przedszkola oraz ustalanie zasad użytkowania tych funduszy,
- zapewnianie rodzicom rzeczywistego wpływu na działalność przedszkola poprzez znajomość zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych, uzyskanie porad w sprawie wychowania dziecka, wyrażanie i przekazywanie opinii na temat dziecka.
- wypełniania wszystkich zadań związanych z podejmowaniem uchwał i opiniowaniem spraw związanych z funkcjonowaniem przedszkola ,wypełnianie wszystkich zadań zawartych w przepisach Prawa Oświatowego
III. Organizacja działań ogółu rodziców i Rady Rodziców
- Podstawowym ogniwem organizacyjnym ogółu rodziców przedszkola jest zebranie rodziców grupy.
- Zebranie rodziców grupy wybiera spośród siebie grupową Radę Rodziców składającą się z trzech osób lub czterech.
- Zebranie rodziców grupy wybiera jednego lub dwóch przedstawicieli do Rady Rodziców Przedszkola.
- Plenarne zebranie Rady Rodziców wybiera spośród siebie prezydium (zarząd) jako wewnętrzny organ kierujący pracami Rady Rodziców.
- Prezydium (zarząd) Rady Rodziców składa się z co najmniej trzech członków, aby można było wyłonić przewodniczącego, jego zastępcę, sekretarza i skarbnika./obsługa finansowo-księgowa/ .Prezydium dokonuje swego ukonstytuowania się na pierwszym posiedzeniu.
- Prezydium Rady Rodziców spośród członków Rady może tworzyć komisje i zespoły robocze dla wykonania określonych zadań.
- Kadencja Rady Rodziców trwa od 1 września do 30 września następnego roku.
IV. Tryb podejmowania uchwał przez Radę Rodziców
- Uchwały podejmuje się większością głosów przy obecności co najmniej połowy regulaminowego składu.
- Uchwały są protokołowane przez sekretarza prezydium Rady Rodziców.
V. Tryb przeprowadzania wyborów do grupowych rad rodziców i do Rady Rodziców
- Wybory do grupowej Rady Rodziców oraz wybory przedstawicieli do Rady Rodziców Przedszkola odbywają się w głosowaniu tajnym.
- Zgłoszeni kandydaci muszą wyrazić swoją zgodę na kandydowanie.
- Wybrani zostają ci kandydaci, którzy uzyskali 50 proc. plus jeden głos spośród uczestników zebrania wyborczego.
- Nowo wybrane organy mają obowiązek ukonstytuowania się na pierwszym swoim zebraniu.
VI. Ramowy plan pracy Rady Rodziców
- Plenarne posiedzenie Rady Rodziców zwoływane jest nie rzadziej niż raz w roku szkolnym.
- Zebranie plenarne może być zwołane także w każdym momencie na wniosek trzech członków Rady Rodziców lub Dyrektora.
- Posiedzenia Rady Rodziców są protokołowane przez sekretarza Rady Rodziców.
- Zebrania rodziców poszczególnych grup mogą odbywać się z inicjatywy samych rodziców, Rady Rodziców lub wychowawcy.
- Ustala się następujący porządek obrad plenarnego zebrania sprawozdawczo-wyborczego Rady Rodziców:
- wybór przewodniczącego i sekretarza zebrania,
- sprawozdanie ustępującego organu z działalności w okresie sprawozdawczym,
- informacja Dyrektora o stanie organizacyjnym i funkcjonowaniu placówki,
- plenarna dyskusja programowa,
- wolne głosy i wnioski,
- wybory nowych organów Rady Rodziców.
VII. Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy Rady Rodziców
- Rada Rodziców gromadzi fundusze z następujących źródeł:
- ze składek rodziców,
- z wpłat osób fizycznych, organizacji, instytucji,
- innych
- Gromadzone środki finansowe przeznaczone są na wspieranie statutowej działalności przedszkola.
- Wysokość składki rodziców ustala Rada Rodziców.
- Jeżeli do przedszkola uczęszcza więcej dzieci tych samych rodziców, rada rodziców
wyraża zgodę na wnoszenie składki na jedno dziecko , drugie dziecko z rodziny płaci połowę składki ,a trzecie dziecko nie wnosi opłaty.
- Rada rodziców może całkowicie zwolnić od wnoszenia składki rodziców, których sytuacja materialna jest bardzo trudna.
- Wnioski w sprawie obniżenia wartości składki lub zwolnienia z jej uiszczenia składają zainteresowani rodzice albo nauczyciela grupy do przewodniczącej RR lub dyrektora przedszkola.
- Wydatkowanie środków Rady Rodziców odbywa się na podstawie preliminarza dochodów i wydatków zatwierdzonego przez Radę Rodziców.
- Prezydium Rady Rodziców może wydatkować środki pochodzące ze składek oraz z innych źródeł na następujące cele:
a) imprez grupowych, szkoleń ,warsztatów dla dzieci, nauczycieli i rodziców b) dopłaty do wycieczek, uroczystości, imprez plenerowych, c) paczek dla dzieci /słodycze,puzzle, zabawki, książki/, zakup misiów, drobnych upominków z okazji dnia Pluszowego Misia, d) remontów pomieszczeń przedszkola, zakup drobnego sprzętu, wyposażenia , e) zakup materiałów plastycznych w tym do upiększenia sal, zakup kół do techniki origami, f) zakupu pomocy dydaktycznych dla grupy, strojów ,koszulek z logo ,spódniczek, g) zakup wyprawek dla 5 i6 latków np. dyplomy, kubeczki , teczki ,książki/ h) pomoc materialna dla dzieci z najbiedniejszych rodzin, i) dofinansowanie konkursów i imprez o charakterze ogólnoprzedszkolnym, gminnym, ogólnopolskim , j) zakup zabawek do grup, środków dydaktycznych i sprzętu technicznego, wywoływanie zdjęć do kronik, k) zakup środków czystości, paliwa do samochodu, kosiarek i pokrywanie kosztów dowozu, wyjazdów dzieci, l) inne wydatki dotyczące funkcjonowania przedszkola,
- Do obsługi księgowo-rachunkowej funduszy Rady Rodziców prezydium wyznacza skarbnika.
10. Prezydium zakłada w banku bieżący rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w celu przechowywania na nim środków oraz dokonywania bieżących wpłat i przelewów.
11. Zasady rachunkowości oraz obiegu dokumentów finansowych regulują odrębne przepisy.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 24 września 2019 roku.
Podpisy członków Rady Rodziców
|