Oto działnia w ramach grantu 'Rosne z matematyka; W grupie „Ufoludków” dzieci pięcioletnich, posiadających już troszkę większe umiejętności matematyczne, zaczęłyśmy od działań matematycznych przeprowadzanych na konkretach, czyli na kolorowych papierowych prostokątach „Zaczarowane prostokąty”, kołach orgiami i cyfrach „Wesołe bałwanki”. Rozwijały znajomość prawej i lewej strony „Zimowe zabawy matematyczne” oraz orientację na kartce i poruszanie się według polecenia „Kopka wyszła”. Miały możliwość do samodzielnego doświadczania i wyciągania wniosków po przeprowadzonych eksperymentach matematycznych „Sekrety Pani Zimy” , „Wodne dodawanie”. Z wykorzystaniem sprzętu sportowego „Raz, dwa, trzy, w prawo, lewo skaczesz Ty”, dzieci ćwiczyły i sprawdzały swoje możliwości ruchowe oraz radzenie sobie w rywalizacji z kolegami, wygraną lub porażką. Coraz sprawniej posługują się narzędziami plastycznymi, kreśląc leniwą ósemkę „Kotek” , czy łącząc jeszcze w pracy plastycznej elementy kodowania, składanie kartki i zamalowywanie odpowiednich elementów „ Serce na walentynki”, „Kwadratowe czary”