• Rozmiar czcionki:
  • A
  • A+
  • A++
  • Kontrast:
  • włacz kontrast
  • wyłacz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Grupa 6-latków „Plastelinki”, Przedszkola nr 8 „Plastuś” w Garwolinie.

Trener systemu EPR Pani Anna Lodowska oraz Pani Agnieszka Ekiert – nauczyciel grupy 6-latków „Plastelinki”

Garwolin 25-26 październik 2022 r.

Techniki, systemy: Edukacja Przez Ruch/EPR/, rytmiczne ćwiczenia, ćwiczenia graficzne, zabawy konstrukcyjne, zabawa inscenizacyjna przy muzyce.

Wspieranie całościowego rozwoju podczas zabaw, poszerzanie pola widzenia, podejmowanie decyzji, porównywanie, planowanie ruchu, czytanie obrazu, słuchanie, przetwarzanie informacji, zrozumienie porównań/

„…Na zielonym obrusie łąk jako szeregi

Naczyń stołowych sterczą: tu z krągłemi brzegi

Surojadki srebrzyste, żółte i czerwone,

Niby czareczki różnem winem napełnione;

Koźlak, jak przewrócone kubka dno wypukłe;

Lejki, jako szampańskie kieliszki wysmukłe;

Bielaki krągłe, białe, szerokie i płaskie,

Jakby mlekiem nalane filiżanki saskie,

I kulista, czarniawym pyłkiem napełniona

Purchawka, jak pieprzniczka; zaś innych imiona

Znane tylko w zajęczym lub wilczym języku,

Od ludzi nie ochrzczone, — a jest ich bezliku.

Ni wilczych, ni zajęczych nikt dotknąć nie raczy,

A kto schyla się ku nim, gdy błąd swój obaczy,

Zagniewany, grzyb złamie, albo nogą kopnie;

Tak szpecąc trawę, czyni bardzo nieroztropnie…”

Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz”, Księga III „Umizgi” rok 1812

Metoda zdarzeń edukacyjnych – 2 dni.

Pierwszego dnia:

  • Recytacja fragmentu wiersza „Grzyby” J. Brzechwy

„Król Borowik Prawdziwy szedł lasem postukując swym jedynym obcasem, a ze złości brunatny był cały, bo go muchy okrutnie kąsały.

Tedy siadł uroczyście pod dębem i rozkazał na alarm bić w bęben:

­– Hej, grzyby, grzyby, przybywajcie do mojej siedziby…”

Kinezjologiczna zabawa dydaktyczna EPR – „Grzyby”

  • Wypowiedzi dzieci na temat tego kiedy ostatni raz były w lesie i w jaki sposób tam dotarły.
  • „Wyprawa do lasu Języczka Wędrowniczka – ćwiczenia artykulacyjne.
  • Zabawa ruchowa „Grzybek do grzybka” – z rekwizytami: czapki muchomora.
  • Zabawa dydaktyczno-plastyczna „Zgadnij, o którym grzybku myślę”.

Na tablicy nauczyciel przypina kolejno sylwety grzybów: borowika, maślaka, kurki, kozaka, purchawki, muchomora.

Pyta dzieci:

– Który z kolei grzyb jest cały żółty?

– Który z kolei grzyb to maślak?

– Który z kolei grzyb ma grubą nóżkę?

– Który z kolei grzyb to purchawka?

– Który z kolei grzyb ma czerwony kapelusz w białe kropki?

Rozmowa na temat grzybów jadalnych i niejadalnych na podstawie obrazków ; przestrzeganie dzieci przed samodzielnym zbieraniem grzybów.

  • „Muchomory” – malowanie farbami kapeluszy muchomora, tworzenie kompozycji w koszyku (praca w małym zespole).

Drugiego dnia:

  • Ponowne oglądanie książki „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza – ilustracji E. M. Andriollego.
  • Odczytanie fragmentu III Księgi „Umizgi”
  • Poznanie znaczenia nowych słów: Surojadki; Bielaki; oraz porównań grzybów.
  • Zabawa przy muzyce: „Liściobranie”

Przy dźwiękach spokojnej muzyki dzieci zbierają liście do koszyczków – ćwiczenia wyobraźni: wyobrażenie sobie miejsca jakim jest las, dźwięki lasu.

Przeliczanie, kto uzbierał jak najwięcej liści.

Podział na grupy i wykorzystanie prac z dnia poprzedniego.

Pierwsza grupa:

­1. Ćwiczenia graficzne: pnie drzew – brzozy – kreślenie linii po śladzie, zamalowywanie pastelami.

Druga grupa:

2. Ćwiczenia rytmiczne, gniecenie papieru (korona drzew) – zamalowywanie pastelami (kolory jesieni: zielony, czerwony, żółty, pomarańczowy, brązowy) – chwytem wałeczkowym.

Trzecia grupa:

3. Wycinanie grzybów: rydze, muchomory, purchawki, kozaki.

  • Wspólne komponowanie pracy: doklejanie korony drzew, mchu, grzybów.
  • Prezentacja pracy plastycznej, ponowne odczytanie fragmentu III księgi „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza.

 

55312379178 634742608138489 982415219755346451 n1313047009 685161969451340 560271863451710502 n1313463645 476921421074996 31076012794426586 n313468531 3338193353106874 1519607677453333817 n2313521978 425786913065540 2982275055361505792 n1313565550 544661934139071 8870817264781766822 n1313588231 627156092288958 7924728992790319062 n1

Nasze Grupy

grupa 1 Krasnale

Grupa I
Krasnale

grupa 2 Tuptusie

Grupa II
Tuptusie

grupa 3 Kleksy

Grupa III
Kleksy

grupa 4 Ufoludki

Grupa IV
Ufoludki

grupa 5 Jagódki

Grupa V
Jagódki

grupa 6 Plastelinki

Grupa VI
Plastelinki

Przekierowanie na strone Facebook